ВО "Свобода"

ENG

29 вересня 2016
Андрій Бондаренко: Нові зміни до Б'юджетного кодексу послаблять фінансову спроможність місцевих б'юджетів
Андрій Бондаренко: Нові зміни до Б'юджетного кодексу послаблять фінансову спроможність місцевих б'юджетів

Останніми законодавчими ініціятивами уряд нагромаджує на місцеві б'юджети видатки без додаткового фінансового ресурсу. А це суттєво обмежить можливості спрямування б'юджетних коштів на розвиток місцевої економіки. Про це 29 вересня 2016 року заявив заступник Хмельницького міського голови свободівець Андрій Бондаренко на спільному засіданні Комітету Верховної Ради України з питань б'юджету, центральних та місцевих органів влади.

У процесі обговорення проєкту закону "Про Державний бюджет на 2017 рік" та змін до Б'юджетного кодексу, які пропонує Кабмін, націоналіст наголосив на неприйнятності підходів до розподілу міжб'юджетних трансфертів місцевим б'юджетам на 2017 рік та недоцільність підтримки законопроєкту "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України".

"На місцеві б'юджети перекладають видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв закладів охорони здоров'я. Наприклад, Хмельницькому на це потрібно 22 млн грн. Аргументують тим, що це стимулюватиме ефективне управління майном громади. Але хмельницька міська влада протягом 2015-2016 років постійно вживає заходів щодо енергомодернізації будівель комунальної власности, у тому числі шляхом залучення коштів міжнародних фінансових організацій. Зекономлені кошти ми сподівалися спрямувати на розвиток міста, а нам нав'язують поточні видатки", - зазначив Андрій Бондаренко.

За словами свободівця, тільки по місту Хмельницькому обсяг медичної субвенції на 2017 рік навіть не перекриває дефіциту коштів на зарплату в сумі 15, 4 млн грн. До того ж передбачається, що освітня субвенція покриватиме лише оплату праці, у тому числі й працівників профтехучилищ. Скасовують субвенцію місцевим б'юджетам на надання пільг з послуг зв'язку, инших передбачених законодавством пільг та компенсацію за пільговий проїзд.

"На 2017 рік в державному б'юджеті обласним та районним б'юджетам передбачено додаткову дотацію на фінансування переданих із держбюджету видатків з утримання закладів освіти та закладів охорони здоров'я в обсязі 14, 9 млрд грн, які уряд у разі необхідності розподілятиме в ручному режимі. Це майже 17% від загального обсягу освітньої та медичної субвенції. Такий підхід до формування міжб'юджетних трансфертів порушує основні принципи б'юджетної системи - самостійности та горизонтального вирівнювання місцевих б'юджетів", - прокоментував заступник міського голови Хмельницького.

"Подальше зростання видаткових повноважень місцевих рад повинно супроводжуватися передачею повноцінного фінансового ресурсу, на який ми зможемо впливати. Тому запропонували збільшити відсоток зарахування податку на доходи фізичних осіб до місцевих б'юджетів або передати частину податку на прибуток приватних підприємств до б'юджетів громад. Сподіваюся, Кабмін та Верховна Рада дослухаються до думки місцевих органів влади і не будуть обмежувати фінансову спроможність громад", - підсумував свободівець.

Прес-служба Хмельницької обласної організації ВО "Свобода"